Bags of Love is premium print-on-demand bedrijf dat in 2002 is opgericht. We zijn gespecialiseerd in het creëren van gepersonaliseerde cadeaus van hoge kwaliteit, die handgemaakt worden in onze eigen faciliteit.
Al onze producten worden handgemaakt in eigen huis. Al onze teams - van productie en marketing tot klantenservice en printtechnici - bevinden zich op één locatie. Hierdoor zijn we in staat om artikelen van eersteklas kwaliteit te leveren en deze snel te produceren. Omdat alle afdelingen zich in dezelfde faciliteit bevinden, kunnen we snel en efficiënt communiceren en je eenvoudig op de hoogte houden over alles wat er gebeurt.
Ons online platform toont een assortiment van meer dan 450 producten. Hier kunnen de online winkeliers en verzamelaars jouw merk en designs ontdekken. Je hebt de volledige controle over de webshop en het designproces en ontvangt advies en instructies van ons team. We bieden internationale verzending aan en een groot bereik; onze websites zijn beschikbaar in negen talen. We verzekeren de bezoekers van onze marktplaats van de beste ontwerpen en designs en zorgen dat jouw werk de aandacht krijgt die het verdient.
Vul het formulier in op deze pagina om een account aan te maken. Je ontvangt dan een e-mail waarmee je jouw account kunt bevestigen.
Jij ontwerpt producten online en bouwt je merk op via jouw eigen webshop. We helpen je bij het verkopen van je collectie en regelen de betalingen van de klanten. Daarnaast produceren en verzenden we je ontwerpen; de meeste producten worden al binnen 48u rechtstreeks naar jouw klanten verzonden.
We betalen onze designers via PayPal, binnen 14 dagen na succesvolle levering van een bestelling.
Jij hebt en behoudt het volledige auteursrecht de door jou geüploade afbeelding(en), mits jij de rechtmatige eigenaar of maker bent van de afbeelding(en). Als jij een afbeelding uploadt waar jij geen auteursrecht over hebt, dan behoudt Bags of Love zich het recht voor jouw producten & winkels te verwijderen.
Wanneer jij iets verkoopt via jouw Bags of Love-shop, ontvang je minimaal 20% van de verkoopprijs (excl. btw). Jij bepaalt de prijs en kan dus ook je winstmarge vergroten door de verkoopprijs te verhogen.
Daarnaast verdien je ook 1% extra commissie voor elke 25 productomschrijving waarvan de inhoudelijke kwaliteit als 'groen' is beoordeeld (tot een maximaal percentage van 25%).
Hoe kun je de commissie verhogen?
In het kort: ja. Soms zijn er speciale acties of aanbiedingen, waardoor bepaalde producten tijdelijk of blijvend voor een lagere prijs worden verkocht. Dit resulteert vaak in een hoger aantal verkopen. Hoewel de commissie die je ontvangt iets lager uit zou vallen, hebben de acties vaak weinig invloed om jouw totale omzet, omdat er meer producten verkocht worden.
Dat kan zeker! Wil je liever dat het online verkeer en de verkopen via een andere pagina verlopen, dan helpen we hier graag bij. We kunnen bulkbestellingen rechtstreeks naar jou of naar jouw klant verzenden. Meer informatie hierover vind je op de pagina's betreffende groothandels en dropshipping.
Jazeker, als verkoper krijg jij exclusieve toegang tot onze groothandelskortingen. Wil jij producten rechtstreeks verkopen op een evenement of een voorraad opbouwen tegen voordelige prijzen, dan zal ons prijzensysteem voor groothandels hierbij helpen.
Ja, de licentieovereenkomst die we hebben met onze ontwerpers is niet-exclusief, wat betekent dat je vrij bent je werk en designs ook op andere plekken te gebruiken.
Wanneer je producten door Google geïndexeerd worden, worden ze in de zoekresultaten getoond. Dit zorgt ervoor dat er meer bezoekers jouw site vinden, wat ook de kans op verkoop vergroot. Om te zorgen dat je producten door Google geïndexeerd worden, moeten je productomschrijvingen als 'groen' zijn beoordeeld; ze worden namelijk niet automatisch geïndexeerd.
Let op: Het kan even duren voordat dit proces is voltooid, waardoor je pagina misschien niet meteen via Google vindbaar is.
Ja, bij het grote deel van onze producten kun je zelf het uiterlijk van het label kiezen. Zo kunnen we, in plaats van het traditionele Bags of Love-label, jouw eigen label toevoegen of het label geheel weglaten. Ga naar onze afdeling 'branding' om jouw merknaam en logo in te stellen.
Houd er rekening mee dat de afbeelding die je uploadt voor het label wordt toegevoegd aan alle opties en maten van dit product. We adviseren dan ook op geen specifieke informatie, zoals maataanduiding, op het label te plaatsen.
We bieden een aantal mogelijkheden om onze ontwerpers te ondersteunen. We begrijpen dat elke artiest en elk merk anders is en hebben dan ook vele experts in dienst om advies op maat te geven. Of je nu je online verkopen wil stimuleren, je producten op evenementen of markten wil aanbieden of exclusieve gepersonaliseerde producten voor specifieke klanten wil creëren; wij zijn er om je te helpen jouw bedrijf tot een succes te maken.
Natuurlijk! Onze ontwerpers ontvangen tussen de 20 en 40% korting op de meeste bestellingen, afhankelijk van de producten en de hoeveelheid die ze bestellen.
Hoe ziet de toekomst eruit voor Bags of Love?
Onze snelle en efficiënte productie is een van onze grootste troeven. Het volledige productieproces vindt plaats op één locatie, waardoor we geen rekening hoeven te houden met derden en aan hoge kwaliteitsstandaarden kunnen voldoen. Dit betekent tevens dat we controle hebben over onze eigen workflow. Over het algemeen worden onze producten gemaakt en verzonden binnen enkele dagen.
Creatives van alle niveaus kunnen zich aanmelden voor een verkopersaccount en een webshop aanmaken bij Bags of Love. Of je nu een beginnende verkoper of een professional bent; we willen graag iedereen steunen in hun creatieve reis. Zodra je winkel openbaar is, kun jij beginnen met het delen en verkopen van je ontwerpen en producten.
In onze marktplaats wordt professioneel geselecteerde content getoond. Zo bekijken we regelmatig nieuwe winkels, die we beoordelen aan de hand van de kwaliteit van de ontwerpen en inhoud. Omdat er momenteel veel nieuwe webshops worden opgezet, moet je minimaal 20 producten in je shop hebben, om in onze marktplaats te worden getoond.
Op deze pagina kun je jouw persoonlijke en bedrijfsgegevens invoeren en wijzigen.
Omdat we meer dan 450 producten kunnen creëren, is het belangrijk om een weloverwogen keuze te maken.
Ga naar je account en klik op 'creëer nieuw'.
Onze online ontwerpprogramma geeft je veel controle over het productontwerp. Hierdoor heb jij alle creatieve vrijheid.
De productpagina is een belangrijke pagina; deze bepaalt of klanten uiteindelijk iets kopen. Hier kunt je de prijs, titel, omschrijving en productieopties aanpassen.
Onze Product Mock-up Generator maakt het ontwerpen van meerdere producten een stuk makkelijker voor jou. Nadat jij een product hebt ontworpen en deze aan je shop hebt toegevoegd, word je naar een pagina gestuurd waar je de prijzen in kunt stellen, omschrijvingen kunt typen en je design toe kunt voegen aan een keuze uit onze 450+ producten. Selecteer de producten waar jij je ontwerp aan wil toevoegen en klik op 'Toevoegen'.
Wanneer je in je account naar ‘Mijn Shops’ gaat en vervolgens op ‘Ontwerp Product’ klikt, kun je een kopje vinden dat ‘Limited Edition’ heet. Hier kun je limited edition producten creëren, die slechts beperkt verkrijgbaar zijn. Deze producten worden ook niet meer aangevuld wanneer ze uitverkocht zijn. Zo weten je klanten dat ze er snel bij moeten zijn om een origineel item te bemachtigen. De limited edition producten zijn de perfecte manier om je exclusieve ontwerpen te promoten. Daarnaast wordt elk product voorzien van een Echtheidscertificaat, dat klanten het bewijs geeft dat ze een origineel product in handen hebben. Wanneer jij een Contrado-webshop hebt, kun je de ‘limited edition’ functie inschakelen voor een bestaand product of een nieuw product aanmaken.
Ga om te beginnen naar het kopje ’Limited Edition’ in je account. Je kunt hier je Echtheidscertificaat personaliseren door je handtekening toe te voegen. Aan de linkerkant van het certificaat wordt automatisch een weergave van het product getoond.
Klik vervolgens op ‘Prijsstelling’ om de prijzen van de producten aan te passen. Hier kun je de ‘limited edition’ functie activeren of deactiveren voor de producten in je Contrado-shop. Wanneer je de functie activeert, kun je de productprijs en beschikbare hoeveelheid instellen. Vervolgens kun je jouw Certificaat bekijken en je product activeren. Via ‘Prijsstelling’ kun je in de gaten houden hoeveel producten er nog over zijn. Dit aantal wordt automatisch aangepast wanneer je iets verkoopt.
Aanvankelijk heb je een beperkt aantal producten dat je kunt ontwerpen, omdat we kwaliteit boven kwantiteit verkiezen. Voor elke productomschrijving die het kwaliteitslabel 'groen' krijgt, ontvang je een extra product dat je kunt ontwerpen.
Voordat je producten te koop aanbiedt, moet je de ontwerpen van elke maat controleren, bijstellen en bevestigen.
In ons ontwerpsysteem kun je heel eenvoudig patronen creëren. Upload je ontwerp naar één deel/vlak en creëer vervolgens een naadloos patroon dat de gehele stof of het hele product beslaat. Je klanten kunnen vervolgens de soort stof kiezen, de gewenste maat selecteren en bij jou een bestelling plaatsen.
We willen dat jij succesvol bent, wat betekent dat jouw producten verkocht moeten worden. Goede omschrijvingen vergroten niet alleen je kans op verkoop, maar zorgen ook dat je tot wel 25% commissie kunt verdienen. Laten we direct van jouw shop een succesverhaal maken, door een pagina te creëren met een inhoud die verkoopt, informeert, overtuigt en potentiële klanten overhaalt jouw geweldige producten en ontwerpen te kopen. Door teksten en omschrijvingen te schrijven die de beoordeling 'groen' krijgen, kun jij profiteren van:
De titels en omschrijvingen van de producten in jouw Bags of Love-shop zijn zeer belangrijk, omdat ze niet alleen worden gelezen door potentiële klanten, maar ook worden opgepikt door zoekmachines. Alleen producten waarvan de teksten als 'groen' worden beoordeeld, worden automatisch door de zoekmachines geïndexeerd. Deze zoekmachine 'robots' bepalen naar aanleiding van de tekst op jouw pagina of de inhoud waardevol genoeg is om in de zoekresultaten te worden weergegeven. Door optimale titels en teksten te schrijven, vergroot jij de kans dat jouw shop ontdekt wordt door potentiële klanten.
Jouw nieuwe beste vriend: Search Engine Optimization
Hoewel de naam Search Engine Optimization (SEO, of zoekmachineoptimalisatie) je misschien niet direct enthousiast maakt, is het zeker de moeite waard om te ontdekken wat SEO voor jou kan betekenen. Zoekmachineoptimalisatie is een van de meest krachtige tools om meer bezoekers naar jouw webpagina's te trekken - en het is nog gratis ook.
Hier vind je enkele tips om optimale teksten te schrijven.
Zorgt dat producttitels zoektermen bevatten
Zoekmachines, zoals Google, zoeken naar zoektermen/-woorden ('keywords') op webpagina's. Als jij wil dat klanten jouw bomberjack vinden, moet je dit woord zowel in de titel als omschrijving terug laten komen. Een combinatie van meerdere zoekwoorden werkt vaak beter dan een enkele zoekterm. Kies bijvoorbeeld voor de zoekterm 'zijden kussen' in plaats van het eenvoudige 'kussen'.
Creëer unieke omschrijvingen voor elk product
Het lijkt voor de hand liggend, maar het is belangrijk om originele teksten te schrijven. Zoekmachines negeren websites die veel pagina's bevatten met dezelfde teksten. Met gedupliceerde inhoud worden teksten bedoeld die 'gekopieerd en geplakt' worden van andere producten of webpagina's. De oplossing is heel eenvoudig: schrijf simpelweg unieke teksten voor elk product. Dit duurt misschien iets langer, maar kan zeker een verschil maken in het aantal verkopen en de succes van jouw webshop. Geniet van de creativiteit die je door copywriting kunt ervaren. Wees trots op jouw shop en designs die jij gecreëerd hebt en breng dit enthousiasme over op de lezers. Werk stap voor stap aan iedere pagina en blijf de teksten doorlezen en reviseren tot je helemaal tevreden bent. Steek tijd in het schrijven van unieke en goede teksten; jouw creaties zijn het zeker waard.
Maak het niet té gek
Gebruik niet meer dan twee zoektermen per productpagina. Zorg dat de zoektermen relevant zijn voor het product. Eén zoekterm is te weinig en drie zoekwoorden zijn er net te veel.
Kruip in de huid van de klant
Beeld je in dat jij een klant bent die op zoek is naar een product dat jij verkoopt. Hoe zou jij in Google naar dit product zoeken? Door in de huid te kruipen van potentiële klanten, kun jij geschikte zoekwoorden voor de producten bedenken.
Gebruik zoektermen in de omschrijvingen
Zoekwoorden dienen zowel in de omschrijvingen als titel terug te komen. Omdat ze slechts één à twee keer in de tekst voor hoeven te komen, adviseren we de omschrijvingen niet te vullen met dezelfde zoekwoorden en de teksten op een zo natuurlijk mogelijke manier te schrijven.
Denk na over de lengte van de tekst
Niet te lang en niet te kort. Zoekmachines zullen je pagina overslaan, wanneer er onvoldoende tekst op staat. Schrijf je echter lange teksten, dan kan dit zorgen dat potentiële klanten niet blijven hangen. De teksten moeten passen op de pagina, goed geschreven zijn en leuk zijn om te lezen. Als richtlijn kun je ongeveer 70-150 woorden per omschrijving aanhouden. Het kost misschien wat moeite, maar het levert ook zeker iets op.
Hanteer je eigen schrijfstijl
Omdat het hier om jouw producten én jouw shop draait, ben jij de uitgelezen persoon om de teksten hiervoor te schrijven. Schrijf op natuurlijke wijze en hanteer je eigen schrijfstijl, maar vermijd jargon. Zorg voor informatieve, duidelijke teksten die zelfvertrouwen uitstralen. Laat klanten weten waarom ze juist de door jou ontworpen producten moeten kopen. Controleer tot slot de spelling en grammatica goed; met spelfouten maak je vaak geen goede indruk op de klant.
Alle informatie over groothandelsaccounts vind je hier.
Als eigenaar van een Bags of Love-winkel krijg je toegang tot onze exclusieve groothandelsprijzen. Deze prijzen worden automatisch verwerkt, wat betekent dat jij zelf producten kunt bestellen tegen lagere prijzen. Of je nu op zoek bent naar stofstalen voor een fotoshoot, producten levert aan een klant of winkel of je eigen producten op een markt of evenement wil verkopen; als creative geniet jij van mooie kortingen.
Het kortingspercentage is afhankelijk van het aantal producten dat je bestelt.
Je kunt verschillende ontwerpen, maten en producten met elkaar
combineren; de korting is ook geldig op bestellingen van allerlei
verschillende items.
Wanneer je bent ingelogd op je account, wordt de korting automatisch toegepast wanneer je de producten aan jouw winkelmandje toevoegt.
Als je zelf de verkoopprijs van je producten hebt verhoogd, wordt je nog altijd de normale prijs getoond wanneer je bent ingelogd. Jouw klanten betalen de door jou ingestelde prijs, maar jij niet.
De groothandelskorting is niet geldig op de volgende producten: items <€15, espadrilles & koffers.
Bij grotere bestellingen kan de productie wat langer duren. Neem bij een deadline a.u.b. contact op met Artist Relations, voordat je een bestelling plaatst.
Op stoffen bieden we een standaard kortingspercentage van 20% (excl. stofstalen & samples).
Sommige items, zoals grote meubels en koffers, vallen niet onder de bovengenoemde kortingsniveaus. Vanwege de verzendkosten hanteren we voor deze artikelen een vast kortingspercentage. Je ontvangt 20% korting op een bestelling van van één of meerdere artikel(en). Neem contact met ons op voor de volledige lijst met vaste kortingspercentages.
De beste persoon om de wereld alles over jouw ontwerpen te vertellen, ben jij zelf. We promoten onze creatives via verschillende digitale kanalen, SEO, PPC, sociale media, influencers en PR. Er zijn veel manieren waarop jij de zichtbaarheid van jouw shop kunt vergroten en je producten kunt verkopen:
Door je Bags of Love-shop met je Facebook- & Instagram-account te integreren, kunnen klanten via je account jouw producten kopen en doorgestuurd worden naar je Bags of Love-shop. Je kunt tevens producten taggen in foto's, zodat je volgers deze items eenvoudig kunnen bestellen, door op je post te klikken.
De digitale previewfunctie in ons ontwerpsysteem geeft een goede indruk van hoe jouw product en design eruit komen te zien. Omdat het hier echter een voorbeeld betreft, is het belangrijk te onthouden dat het eindresultaat altijd enigszins kan afwijken.
Zorg dat het ontwerp dat je uploadt er exact uitziet zoals je wil dat deze gedrukt wordt. Kleine fouten in het bestand worden mogelijk niet opgepikt op het moment dat de producten bedrukt worden. Jij bent als ontwerper zelf verantwoordelijk voor het controleren van je design.
We doen ons best om de verschillende productvariaties in onze preview weer te geven, zodat de klanten een goed idee krijgen van hoe hun uiteindelijke product eruit komt te zien. Daarnaast streven we ernaar de kleuren van je ontwerp zo getrouw mogelijk af te drukken. De materialen die de kleuren van de print kunnen beïnvloeden zijn:
Neem a.u.b. ook de belangrijke informatie door omtrent kleurvariaties.
Als jij niet zeker weet welke stoffen je moet kiezen voor een bepaald product, raden we je aan om eerst stofstalen te bestellen. Zo kun je ervaren hoe jouw ontwerp overkomt op verschillende materialen.
We kijken uit naar een geweldige toekomst. We streven ernaar om onze snelle groei te behouden en ons assortiment gepersonaliseerde producten en diensten uit te breiden. Het beste moet nog komen!
Heb jij nog vragen die wij niet beantwoord hebben? Aarzel dan niet contact op te nemen met Artist Relations: